[OSM-talk-nl] BAG viewer

Robert Elsenaar robert at elsenaar.info
Sun Oct 30 10:56:21 UTC 2011

Ik zat zelf een beetje aan de volgende globale procedure te denken:
1) Zet de initiële brongegevens uit BAG om naar OSM formaat.
2) Open je gebied uit OSM in JOSM.
3) Leg hier overheen het zelfde gebiedje in OSM formaat dat uit de eerste
import gemaakt is.
4) Vergelijk deze twee lagen visueel waarbij je de gebouwen uit OSM
verwijderd die op de BAG laag beter zijn. Uiteindelijk heb je lokaal een
projectie van de twee lagen die juist is.
5) Upload de BAG-OSM laag naar OSM.
6) Registreer de uitgevoerde update in Wiki en voeg daarbij de brongegevens
van de gebruikte initiële update

Er zijn een aantal updates beschikbaar van de initiële BAG gegevens die je
reeds geïmporteerd hebt.

7) Maak van de brongegevens van de updates een Delta update. Dit kan voor
iedere lokale mapper een andere verzameling zijn omdat de één ieder kwartaal
update en een ander ieder jaar. Ik ga uit van maandelijkse updates vanuit
BAG.
8) Behandel deze update op gelijke manier als de initiële update en breng de
gegevens in OSM.
9) Registreer de uitgevoerde update in Wiki en voeg daarbij de brongegevens
van de gebruikte delta update

Ik denk dat voor het klaarmaken van de initiële update en het fabriceren van
de delta update in OSM formaat een programma zou moeten komen die werkt
zoals "WalkingPaper" (Gebied aangeven) datum laatste update opgeven en je
kunt binnen een gepaste tijd het OSM bestand downloaden.
Verder moet er een Wiki pagina komen met de werkbeschrijving over hoe een
update uitgevoerd kan worden inclusief tips en trucs binnen JOSM in het
omgaan met twee layers.

Benodigdheden:
a) Centrale opslag BAG gegevens en sponsor voor het update abonnement.
b) Een programma BAG2OSM die via een pagina de updates kan aanleveren.
c) Een Wiki pagina met de beschrijving van hoe je te werk moet gaan.

Wie schiet?

groet
Robert