[OSM-talk-nl] Toponym

Colin Smale colin.smale at xs4all.nl
Fri Mar 23 16:43:09 UTC 2012

On 23/03/2012 17:12, Frank Steggink wrote:

> Ik was in de veronderstelling dat dat hier geen probleem was, omdat:
> a) het evident is dat het gebied een park is, door de geïmporteerde
> landuse.
> b) de informatie an sich niet verloren is gegaan. Niet alle informatie
> in de DB wordt op de kaart gerenderd.
>
> Hoe vaak wil je dat ik nog "sorry" moet zeggen, omdat wij de
> toponym-tags hebben gebruikt als placeholder? Ik heb je nu wel
> begrepen...

Daar gaat het niet om Frank, ik heb tot nu toe geen namen genoemd en wil
jou, een van de meest gewaardeerde contributors, allerminst aan de
schandpaal nagelen. Maar ik probeer nu wel de handen op elkaar te
krijgen om de tagging van parken e.d. zodanig volgens de standaard te
krijgen dat ze juist gerenderd worden door mapnik en mkgmap en ook op de
standaardmanier herkenbaar zijn voor andere afnemers van onze data. Ik
wil best helpen hoor, maar het lijkt mij een goed plan om hier consensus
over te krijgen voordat het in een welles-nietesspel of een tagging-war
ontaardt.

Mij dunkt dat dit grotendeels geautomatiseerd kan worden:
toponym=park->leisure=park bijvoorbeeld. Maar ik heb geen idee hoe
zoiets gedaan kan worden. Wat mij betreft kan toponym nog blijven staan
totdat we een beter voorstel hebben voor een beter, consequenter
taggingmodel voor deze objecten.

> Verder waren we al meer dan 2 jaar geleden begonnen met de import van
> 3dShapes data en is deze al een tijd afgerond (op 2 kleine plukjes
> na). Blijkbaar was de toponym-tag al die tijd geen issue, maar omdat
> ik toevallig een paar dagen geleden het waagde om het Julianapark aan
> te passen, nu in een keer wel?

Ik had het twee jaar geleden niet opgemerkt, anders had ik er toen ook
iets van gezegd. Het viel mij deze week op omdat ik Julianapark (net)
binnen mijn bbox voor Maarssen valt die ik met Ito in de gaten houd. Ik
was nieuwsgierig en ben gaan kijken wat er gewijzigd was. Het park was
op de kaart geen park meer.

Colin