[OSM-talk-nl] Fietsknopennet relatie ID 1569792

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Fri Sep 7 07:59:32 UTC 2012

On 2012-09-07 09:43, Jo wrote:

> Gelieve duidelijkheid te scheppen over het al dan niet moeten
> toevoegen van die knooppunten aan de routes. Het zou natuurlijk leuk
> zijn als we dat in België en Nederland op dezelfde manier deden. Als
> dat niet zo is, hoe doen we dat dan aan de grens. En zeg nu niet dat
> het Nederlandse knooppunt er daar wel moet inzitten en het Belgische
> niet, want dat ga ik niet coderen.

Ja, ik zie dat je (als je Polyglot bent) dat ook in de fietsroutes van
Peel en Maas hebt gedaan. Die had ik bijna allemaal zelf gemaakt. De
controlepagina van Rullzer (die nu offline is) gebruikte juist het feit
dat de nodes in de routes zitten om te controleren op compleetheid: een
node zit normaliter in minstens 3 fietsroutes (want met 2 routes heb je
geen node nodig).

Dus wat is hier nu de concensus over in Nederland? Ik heb altijd de
node in de route gezet en ik heb niet gehoord dat het anders moet.

>  Het script kijkt na of er aan beide kanten minstens 1 genummerd
> knooppunt is. Dan gaat het van het laagst genummerde knooppunt naar
> het hoogst genummerde knooppunt en rapporteert of dat lukt. Dan de
> omgekeerde weg.
>
> Kan je mij de routes doorgeven waar volgens jou nog teveel ways
> inzitten?

Niet snel. Ik had de eerste drie routes (01-...) gedownload en daar zat
er toevallig eentje bij: 1618250. Heeft een onderbreking en gaat verder
dan eindnode 56. Misschien kun je dat gebruiken om te controleren waar
je script fout gaat.

Maarten