[OSM-talk-nl] Fietsknopennet relatie ID 1569792

Frank L frankl2009 at xs4all.nl
Mon Sep 10 16:56:01 BST 2012

Ik heb Jo toen verzocht om de knooppunten niet weg te halen uit de individuele relaties in het netwerk waar ik m.n. mee bezig ben (Stadsregio Arnhem Nijmegen, SAN) en hij heeft het gelaten zoals het was. Daar is het dus niet verwijderd.

Als je handmatig de boel onderhoud, dan heeft het nut om de knooppunt te handhaven in de relaties, zeker in het SAN netwerk. Het SAN-netwerk is groot, niet onderverdeeld in subregio's, en knooppuntnummers worden vaak herhaald. In het SAN (en een paar andere noordelijke netwerken) hebben knooppunten ook een (unieke?) naam (te vinden op de infopanelen). Nummer en naam samen zijn uniek voor een netwerk. Als je zelf de knooppunten bezoekt voordat je ermee aan de slag gaat, dan geeft de naam een herkenningspunt. Ik wil ze niet graag missen.