[OSM-talk-nl] Staat licentie van top10nl importeren toe ?

Top10NL Import top10nl.import at gmail.com
Sun Feb 17 18:44:49 UTC 2013

 Op het openstreeetmap forum werden een aantal voorbeelden gegeven waaruit
blijkt dat op sommige plaatsen de top10nl data door veranderingen in het
landschap niet correct meer is. Op die plekken moet je dus niet importeren.
Je zou een lijst met gebieden kunnen opstellen waar importeren nadelig
werkt, en die gebieden overslaan. Maar het opstellen van zo'n lijst is niet
makkelijk en kost veel tijd.

Daarom ga ik me richten op een lokale aanpak. Dat wil zeggen de witte
vlekken op de kaart: gebieden die nog nauwelijks gemapt zijn en waarbij de
witte gebieden tussen de percelen bijna zeker de paden weergeven (die je nu
ook al interpreteert als paden op de kaart). Te denken valt aan
productiebossen met een voornamelijk rechthoekig paden patroon. Bij deze
aanpak wordt ook geen top10nl data gebruikt maar alleen de grenzen van de
percelen die nu al in OSM zitten. Wat je nu al interpreteert als zandweg of
pad wordt dan ook echt een zandweg of pad.

Tycho.

Op 17 februari 2013 19:18 schreef Robert Elsenaar
<robert at elsenaar.info>het volgende: