[OSM-talk-nl] Forum en mailinglijst: 2 kapiteins op hetzelfde schip?

Lambertus osm at na1400.info
Sat Nov 29 13:32:32 UTC 2014

On 11/28/2014 10:35 PM, Stefan de Konink wrote:
> Ik snap overigens wel waarom de eerste groep op veel vlakken toe wil
> naar een gecontroleerde forum discussie. Op het forum zijn sommigen
> net wat gelijker dan anderen, het sluiten van topics en uitsluiten van
> deelnemers wordt ook zeer eenvoudig gefaciliteerd.
Even ter aanvulling:

Toevallig is er een Nederlandse forum admin: ondergetekende. En er is 1
(een) moderator op het NL forumdeel: ligfietser. Er zijn slechts zeer
eenvoudige regels die vooral mij (maar ook de gebruikers) het leven
makkelijker maken:
- geen crossposts (dezelfde post in meerdere forums)
- geen niet-OSM gerelateerde politieke of racisme discussies. Daar zijn
zat andere algemene fora voor, dus ik beschouw deze regel niet als een
beperking van vrijheid van meningsuiting.

Door bovenstraande regels zijn 2 mensen geband sinds ik het forum
overgenomen heb in 2007 en er is verder niemand de toegang ontzegd
behalve spammers. Dit betreft alle fora, ik heb het niet alleen over het
NL deel. Iedereen met een OSM-account kan meediscussieren en wordt
-zolang er niet met overdreven veel modder gegooid wordt- geen
stroobreed in de weg gelegd.

Je kunt eenvoudig terugbladeren om te zien hoe vaak Ligfietser en ik
topics hebben gesloten, de laatste keer dat dit gebeurde was een jaar
geleden en puur bedoeld om de discussie te centraliseren.

De opties zijn er inderdaad (op een mailinglist ook) maar het moge
duidelijk zijn dat we op het forum verre van een ongelijke discussie
voeren.

Eventuele insinuaties van machtsmisbruik op het forum zonder bewijs neem
ik zeer serieus en kwalijk.