[OSM-talk-nl] Welke tags voor straten in de bebouwde kom?

Marc Gemis marc.gemis at gmail.com
Sun Nov 30 17:52:51 UTC 2014

> Tja, wat in Brussel (Belgiƫ) normaal is wil niet zeggen dat dat in
> Nederland normaal is. In Belgiƫ is het blijkbaar normaal om residential
> area's zo op te splitsen dat wegen altijd buiten een residential area
> vallen. Levert heel

Bedoel je met residential area "landuse=residential" ? Dit heeft toch niets
met bebouwde kom te maken ?
'k ben zelf ook niet zo'n voorstander om vele kleine blokjes
landuse=residential te hebben, maar ik maak me er ook niet druk over.

Bovendien lijken mij de meeste van die highway=unclassified over wegen in
industriegebieden te gaan. Na een eerste vluchtige blik op ene simpele
overpass query. Dus vanwaar komt die statement "in Brussel" zijn er veel
unclassified wegen ? Niet alles binnen de Brusselse Ring is woongebied. Ik
geef toe dat de Jacob Smitstraat beter als residential zou getagged worden.
(toch op het eerste zicht, kleine "gebouwen" ter grootte van een huis)

mvg