[Talk-cz] Podivny rozcestnik

Petr Vozdecký vop na seznam.cz
Středa Duben 6 11:21:36 UTC 2016

Ahoj,

myslíš to dobře, ale závěr je krapet mimo realitu. Ortodoxne naplňovat větu
"A odráží to přesně to, co vidím
v realitě." by znamenalo pokaždé (a zůstaňme u rozcestníků), kdy nějaký
vandal některý rozcestník ulomí a ukradne, tak jej z OSM smažeme. Toto jistě
není správný postup (byť by ortodoxně naplnil heslo "mapujeme realitu").
Takový případ je zřejmě dočasný stav a jako takový je nutné jej posuzovat
jednotlivě. A to mj. i vzhledem k účelu, který mapováním sledujeme.

Jinými slovy - zmíněný příklad je zcela zřejmě dočasným řešením "zapůjčením
tabulek", ale nic to němění na tom, že ty TIM mají svoje ref, každý TIM má
svůj originální ref a my víme, který to je. K fotkám je vhodné přidat ref,
který je identifikuje vůči správnému TIM.

vop

---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Holub <hopet na ics.muni.cz>
Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 5. 4. 2016 10:49:36
Předmět: Re: [Talk-cz] Podivny rozcestnik

"Ahoj,

> 1) v pripade, ktery uvadi Mirek Suchy, jde jednoznacne o dva TIM - SY009
Pustá Rybná
> [...]
003 apod. a stav je
> !dočasný!) a to by ROZHODNĚ nemělo být důvodem k vědomému kombinování ref
čísel v jejich
> fotografiích, protože by mohlo dojít k následnému nesprávnému párování
> 4) kombinace dvou různých ref jsou teoreticky přípustné tam, kde dochází
na hranici
> značkařských okresů ke změně "spádovosti" TIM v čase, je tam např. na
tabulce z roku 2007
> BMxxx a na tabulce z roku 2010 TSxxx. Ale i v tomto případě bych
preferoval zdravý rozum a
> uvedení novějšího údaje (v tomto případě TSxxx)

za mne jen malý komentář, který doufám nespustí flame... musíme si ujasnit,
co mapujeme.
Jaká je definice guidepost vs. jaká je definice TIM, abychom se zase
nedostali do debaty,
jestli mapujeme realitu, nebo naše přání, jak by realita měla vypadat (např.
podle vnitřních
norem KČT, které nejsou v realitě vždy respektovány).

Závisí na tom, co je to guidepost: jestli je to ta jedna tabulka, nebo
jestli je to ten nosič
s tabulkami, nebo ještě něco jiného. Já jsem osobně doposud pracoval se
sémantikou nosiče tabulek,
už proto, že "post" v angličtině znamená "sloupek/pilíř/apod". A odráží to
přesně to, co vidím
v realitě. Pokud se na tom shodneme v této definici, tak ten podivný
rozcestník patří značit
ref=SY009;SY033
protože na jednom nosiči jsou cedulky se dvěma ref-y.

Pokud to chceme rozpadat na více bodů, tak je potřeba prvně ujasnit za
jakých podmínek - co
je tedy definice guidepostu. Abychom pak nedělali samostatný bod pro každou
cedulku, protože
ref často vypadá SY033a, SY033b, atd. - pro každou tabulku jiný.

Petr