[Talk-cz] Špatná velikost písmen v názvech ulic importovaných z UIR-ADR

Marián Kyral mkyral na email.cz
Středa Červenec 6 08:00:36 UTC 2016

Dne 6.7.2016 v 09:41 Lukáš Karas napsal(a):
> Ahoj, možná se toto téma již v listu řešilo, ale žádné vlákno jsem nenašel.
> Případně mě omluvte.
>
> Píšu aplikaci nad knihovnou OSM Scout, při importu Česka jsem si všiml že ve
> výsledné databázi chybí mnoho adres. Po dalším zkoumání jsem zjistil že
> hodnota "addr:street" neodpovídá žádné blízké ulici (knihovna se snaží z adres
> vytvořit stromovou strukturu, pokud nenajde odkazovanou ulici, náměstí nebo
> sídliště..., adresu nepřidá do databáze). Po dalším zkoumání jsem zjistil že
> mnoho adresních bodů má špatnou velikost písmen v tagu "addr:street",
> [...]

A jak je to v RUIANu? Stejně? Tak to by pak bylo potřeba opravit tam.
Což znamená nahlásit na ČÚZK, ti to přepošlou daným úředníkům a ti s tím
možná něco udělají. A pak se to při update dostane až do OSM.

Ale pokud je to v RUIANu správně, tak by se to mělo v OSM opravit. Možná
by stačilo, kdyby to Petr Vejsada zakomponoval do update skriptu. Ale
nevím jak je na tom teď s časem, nějakou dobu se tu už neukázal.

Jinak mi připadá ignorování velikosti písma při hledání jako docela
dobrá vlastnost, která by měla být implementována. Stejně tak i nějaká
odolnost proti překlepům. To sice nevím jak se dělá, ale určitě by bylo
fajn, kdyby mi při hledání ulice "Na Olinách" byla nabídnuta i ulice "Na
Olšinách".