[Talk-dk] Tilbagerulning af Niels Becks data

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Tir Nov 24 10:01:26 GMT 2009

Den 24. nov. 2009 10.48 skrev Esben Damgaard <maillist at hvemder.dk>:

> Dette passer præcis med min egen holdning. Synes dog også man må have
> "lov til" at oprette en highway=cycleway, hvis der er flere
> informationer der adskiller cykelstien fra vejen.
> Det eneste eksempel jeg lige kan finde på (om end lidt urealistisk..) er
> hvis vejen er asfalteret, men cykelstien er af grus. Så kan man bedst
> definere dette ved at lave dem separat.

Jeg var lige ved at skrive den med (har selv tidligere nævnt netop det
eksempel). Man kan evt. tilføje at man kan adskille cykelvejen ved
"væsentlige forskelle i bilvej og cykelsti's egenskaber (f.eks. væsentligt
forskellig overflade)". I Ørestaden er der f.eks. steder, hvor bilvejen er
brosten, mens cykelstien er granit - ikke så væsentligt i min optik (men
andre kan naturligvis vurdere anderledes).

Måske vil tiden vise et behov for at kunne tagge overfladen for biler,
cykler og fodgængere adskilt.

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Edvard Thomsens Vej 19, 5. th
DK-2300 KBH S