[Talk-dk] Kommune/regionsgrænser ved kysten

Pelle Rosenbeck Gøeg pelle at goeg.dk
Tor Feb 9 09:38:16 GMT 2012

Hej,

2012/2/9 Morten Kjeldgaard <mok at bioxray.dk>

> Der er ingen der taler for at tagge til renderen.

Som jeg læser det, så er det præcist det utrolig mange af de tidligere
indlæg/svar handler om. At begrænse mængden af data i OSM fordi det
"fylder" eller ser sjusket ud på mapnik kortet.

I øvrigt er "tagge-til-renderen" blevet til en slags ad hoc argument, der
> efterhånden bliver brugt til at standse enhver diskussion. Fakta er, at OSM
> mapnik kortet er det > 99% af alle brugere anvender, så derfor er det
> vigtigt hvordan det præsenterer sig. Vi kan ikke forlange, at mapniks
> style-sheet skal tilpasses danske forhold, hver gang en eller anden finder
> på at importere en omgang data de tilfældigvis er faldet over. Man kan vel
> heller ikke forestille sig Novo-nordisk eller en anden virksomhed sige "det
> kan godt være vores logo ser ud ad helvede til, men det er ligemeget, det
> er produktet der tæller" :-)

OSM er ikke kun et kort. Det er i mine øjne en kæmpe samling af GIS data,
som jeg kan bruge som jeg lyster privat som arbejdsrelateret. Derfor kan
det være relevant at have en masse informationer organiseret i databasen,
som ikke nødvendigvis er relevante for den gennemsnitlige "mapnik" bruger.
Her må man i mine øjne arbejde for at den "centrale" mapnik rendering ikke
medtager sådanne uønskede objekter.

--
Venlig Hilsen

Pelle Rosenbeck Gøeg