[Talk-dk] AWSbot tager noder flere tusinde km borte

Stephen Møller stephen at celleinfo.dk
Man Aug 15 16:06:15 UTC 2016

Hej

php -r 'echo PHP_INT_MAX;' siger 9223372036854775807

SQL tablerne er oprettet sådan

CREATE TABLE `osmchange` (
`date` TEXT NULL COLLATE 'latin1_danish_ci',
`postnr` INT(11) NULL DEFAULT NULL,
`data` TEXT NULL COLLATE 'latin1_danish_ci'
)
COLLATE='latin1_danish_ci'
ENGINE=InnoDB
;

CREATE TABLE `osmadd` (
[...]

De nye php filer ligger nu her https://github.com/AWSbot/PHPscript

---
Hvor kører de fra?
Min egen lille server

---
Hvem/hvad trigger kørslen?

Tilføj:

Gennemgår hvert postnummer for sig.
Ser om [adgangsadresse][vejstykke][navn]  [adgangsadresse][husnr] fra AWS
findes over i OSM [addr:street] ['addr:housenumber'] hvis ikke opretter den
en osm-fil.

Ændring:
Gennemgår hvert postnummer for sig.
Ser om lat/lon er forskellige henter noden og gemmer det i osm fil med
ændringerne.

Bemærk her kigger kun på lat/lon med 6 decimaler, så hvis en OSM bruger fx
har flyttet noden hen til hus døren flyttes den ikke tilbage igen.

---
Hvor ofte sker det?

Nå jeg har tid.

Hvilke data logges om processen, og hvor gemmes logs?

Jeg har mine osm filer og data i databasen.

Mvh