[Talk-cz] Gradiozni experiment tendujici ke konvergenci disputace o notaci adresnich elementu

Karel Volný kavol na seznam.cz
Pátek Červen 12 15:37:30 UTC 2009

zdar a sílu,

> diskuze zjevně utichá, je tedy ideální čas ji uzavřít. U žádného
> návrhu nedošlo k jednoznačnému odmítnutí; patrně se blížíme variantě,
> která je pro všechny alespoň přijatelným kompromisem. Asi existuje
> všeobecná shoda na:
> 'addr:housenumber' = [čp]/[čo] nebo [čp] nebo E[če]
> 'addr:street' = [ulice]
> 'addr:city' = [obec]
> 'is_in' = [část obce], [obec], [kraj], CZ

ok

> Ohledně dalších políček se misky vah zlehka převažují k variantě:
> 'addr:streetnumber' = [čo]

num_in_street

street_order

> 'addr:conscriptionnumber' = [čp]

num_in_district

(tady je trošku hloupé, že "district" má zažitý překlad "okres", resp. naopak,
že naše okresy se jinak nepřekládají, ale původní anglický význam je řekl bych
docela přesně to, o čem je řeč ... včetně významu obec z administrativního
hlediska)

> 'addr:provisionalnumber' = [če]

provisional_num

(aneb je nutné vypisovat celé "number"?)

> Nejraději bych diskuzi neprotahoval, táhne se už strašně dlouho.
> Navrhuji tedy skončit s uvedenou kombinací tagů. Ozvěte se, pokud
> byste hodně preferovali některou z variant, které se objevily v tomto
> vlákně, a které se zatím jeví jako životaschopné:
>
> * 'addr:streetnumber' x 'addr:instreetnumber' (delší, ale názornější) viz
>    http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2009-June/003134.html

viz výše, preferuju názornější variantu

> * 'addr:provisionalnumber' x 'addr:tempnumber' (je kratší) viz
>    http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2009-June/003127.html
>    Vyzněním příspěvku si však stále nejsem 100% jistý.

byv částečně poznamenán vývojem pro telekomunikace, slovo "provisional" ve mně
budí asociace na "provisioning", což je de facto uvádění do provozu, pročež mi
"provisional" připadá o chloupek výstižnější než "temporary", i když slovníky
mi tvrdí, že významový rozdíl tam asi není

> HOWGH,
> Radek Černoch
>
> Tento e-mail se snaží být posledním e-mailem, který shrnuje celou
> diskuzi o způsobu zapisování adres na území České republiky. Pokud se
> závěry nesouhlasíte, ozvěte se prosím TEĎ HNED. Pokud se do 29.6 dnů
> na tento e-mail nikdo nezašle jakoukoli odpověď, obsah e-mailu bude
> považován za schválený a bude promítnut do OSM mapy ČR v noci z 29.6
> na 30.6.

popravdě, poněkud jsem se ztratil ... prosil bych další pokus o uzavření jako
nové vlákno

pokud by tento můj mail (připomínky/návrhy) byl jediný bránící uzavření,
prosím o jeho ignoraci - princip návrhu akceptuju a děkuju všem, kdo se
podíleli na konvergenci do této podoby; na konkrétních názvech tagů mi příliš
nezáleží

K.